Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Tempat Pelancongan D Melaka

A Famosa terletak di Bandar Hilir Melaka bersebelahan replika Istana Kesultanan Melaka dan Gereja St. Satu lagi tarikan terbaharu di Melaka.


65 Tempat Menarik Di Melaka Terbaru 2020 Panduan Melawat Negeri Bersejarah Jomdating My

Jom kita lihat tempat-tempat menarik di Melaka.

Tempat pelancongan d melaka. Medan FoodTruck Pantai Klebang. Coconut Shake Batu Berendam. Melaka yang dikenali sebagai tempat bersejarah dan berdagang tidak terkecuali mempunyai lokasi percutian yang menarik.

Selain mempunyai beberapa jenis spesis buaya disini juga terdapat mini zoo taman rekseasi air dan juga rumah hantu yang menjadi tarikan kepada kanak-kanak yang berkunjung. Melaka merupakan negeri yang penuh dengan tempat bersejarah dan kaya dengan tarikan tempat pelancongan yang menarik untuk anda kunjungi. Waronk Avenue baru Durian float Umbai Warong Avenue Melaka Tempat Makan Malam Sedap Menarik di Melaka.

Kebanyakan destinasi pelancongan di Melaka yang popular terletak di Bandar Hilir Melaka apa yang menariknya lokasi Bandar Hilir Melaka juga sangat dekat dengan kawasan pantai seperti Pantai Klebang. Tempat Menarik di Melaka Ini tempat yang biasa orang kunjungi. Saya ingin mengesyorkan tempat-tempat menarik yang boleh dilawati apabila berada di Melaka.

Kuil Sri Poyyatha Vinayagar Moorthi. Bagi penginapan di Melaka anda tak perlu risau kerana ia lengkap dengan chalet resort hotel dan banyak lagi penginapan terbaik yang sesuai dengan bajet anda. Tempat Pelancongan di Melaka KOTA A FAMOSA Kota A Famosa bermaksud Yang Termasyhur dalam bahasa Portugis telah dibina oleh Portugis sebaik sahaja berjaya menawan Melaka pada tahun 1511.

Pada masa kini terdapat pelbagai lagi tempat menarik di Melaka khususnya kepada kanak-kanak. Hanya 10 minit memandu dari tol Ayer Keroh ladang buaya ini merupakan salah satu tempat pelancongan yang paling popular di Melaka. Sekarang ni kalau ke Melaka rasanya tak sah kalau tak singgah di sini sebabnya tempat ni dah semakin popular di kalangan orang ramai sebabnya kat sini banyak yang menarik contohnya Taman Prasejarah dinosaur macam gambar kat atas ni Taman Cerita Kampung Buku Malaysia Melaka Muzium Perhutanan Canopy Walk Buggy Ride dan banyak lagi.

Pelancong juga boleh melihat pemandangan menarik Bandar Hilir Melaka dari puncak bukit di sini. Diharapkan agar perkongsian berkenaan tempat menarik di Melaka ini akan memberikan anda sedikit idea untuk merancang perjalanan. Durian Float Umbai baru Mango Float Royale.

Dikenali sebagai Bandaraya Bersejarah Malaysia Melaka mempunyai pelbagai legenda monumen-monumen dan artifak-artifak yang berusia lebih 500 tahun. Kalau diputarkan kembali masa pada abad ke-15 Melaka adalah sebuah pusat perdagangan yang terkenal di nusantara. Antara lokasi wajib perlu dikujungi apabila berada di Melaka.

10 Tempat Menarik Di Melaka Yang Mungkin Jarang Anda Dengar Tapi Berbaloi Untuk Dilawati. A Famosa Stadhuys Kubu St. 5 minit ke Bandar Hilir dimana terletaknya Kota A Famosa Bandar Hilir Melaka River Cruise Jonker Walk Menara Taming Sari Dataran Pahlawan Mahkota Parade Masjid Kg Hulu Masjid Tengkera.

Kami kongsikan tempat menarik di melaka untuk anda lawati. Tokong Sam Po Kong. Menaiki menara ini di siang hari membolehkan anda melihat seluruh bandar Melaka termasuk pulau-pulau yang ada di Selat Melaka.

Gemar menjadi sasaran bagi pelancong antarabangsa mahupun pelancong tempatan kerana tempatnya yang stretegik bagi percutian yang singkat untuk melarikan diri daripada kesibukan bandar. Tempat Makan Petang Sedap di Melaka. Sebelum penjajahan Portugis bukit ini dikenali dengan nama Bukit Melaka dan menjadi tempat Sultan Melaka memerhati keadaan pelabuhan di muara Sungai Melaka.

Pelbagai spesis haiwan ditempat didalam Zoo Melaka ini. The Shore Oceanarium Melaka. Melaka Wonderland Theme Park Resort ialah taman tema air popular yang terletak di Melaka.

Lokasi taman tema ini ialah di Ayer Keroh. Ia terletak di belakang Craft Centre berhampiran Dataran Pahlawan. Tempat Menarik di Melaka.

Taman tema air yag terletak di Ayer Keroh mempunyai 11 tempat menarik antaranya Tornado Chaser Lazy cum Crazy River 1 Big Wave Pool Adventure Island selain dikelilingi oleh hutan hijau semula jadi seluas 360. Mewarisi kegemilangan masa lampau Melaka kini merupakan pusat tarikan bagi tempat-tempat bersejarah di Malaysia. The Shore Oceanarium menggambarkan dirinya sebagai tarikan pelancongan utama baru di Melaka Jika di Kuala Lumpur ada Aquaria KLCC di Melaka pula kita ada The Shore Oceanarium.

Berbagai aktiviti menarik disediakan untuk pengunjung seperti. Rumah kepada 100 spesies buaya anda akan dapat melihat banyak persembahan lagak ngeri buaya sepanjang hari yang disediakan oleh kakitangan di ini. Taman Buaya Melaka semestinya sudah terkenal sejak dahulu lagi sebagai salah satu tempat pelancongan di Melaka.

Bandaraya bersejarah Melaka memang terkenal sebagai tempat lawatan ketika hujung minggu. Zoo Melaka terletak di Air Keroh. 1 Big Wave Pool.

Selain itu antara yang dirasakan akan membuatkan anda teruja teruja adalah tarikkan lain untuk tempat meanrik di Melaka yang akan kami kongsikan. Sebuah pantai yang direka menyerupai bentuk sebuah lagoon sedang dibina di kawasan ini dengan harapan Dataran 1 Malaysia ini menjadi destinasi pelancongan utama di negeri Melaka. Antara tempat pelancongan di Melaka yang sesuai untuk seisi keluarga ialah taman tema air.

Paul Jonker Walk Malacca River Cruise Menara Taming Sari Muzim Maritim Mini Malaysia. Homestay Kesidang Lia terletak berdekatan dengan tempat-tempat tarikan pelancong yang terkenal di Melaka seperti Bandar Hilir River Cruise Pantai Klebang Restoren Asam Pedas Roti Canai Kayu Arang Keria Antarabangsa serta banyak lagi tempat-tempat sering jadi. Pelbagai aktiviti anda boleh lakukan apabila berkunjung ke sini bersama-sama ahli keluarga atau rakan-rakan.

Tempat menarik di bandar Melaka yang tidak boleh dilupakan ialah Menara Taming Sari. Tokong Cheng Hoon Teng. Mungkin anda selalu ke Melaka tapi mungkin ada tempat baru yang anda belum lagi lawati.

Lokasi INDAH Kembara berada di tengah Bandar Melaka dan sangat berdekatan dengan lokasi TOP-SPOT pelancongan dan tempat makan di Melaka. Taman ini terletak di Lebuh Ayer Keroh. Seperti senarai tempat menarik di Selangor senarai.

Hanyalah bandar yang kecil yang mudah untuk diterokai dan semakin dalam anda terokai kota ini semakin banyak perkara yang menyeronokkan yang dapat anda pelajari tentang bandaraya yang penuh warna-warni ini.


57 Tempat Menarik Di Melaka Edisi 2021 Popular Panduan Bercuti


Senarai 30 Tempat Menarik Di Melaka Kemaskini Februari 2018


Tempat Menarik Bersejarah Muzium Mercu Tanda Di Melaka


Posting Komentar untuk "Tempat Pelancongan D Melaka"