Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Tempat Pelancongan Langkawi

Tips Tempat Best Kat Langkawi. Ini adalah tempat di mana ramai pelancong datang untuk merasai masakan tempatan khususnya masakan Melayu.


50 Tempat Menarik Di Langkawi 2021 Popular Panduan Bercuti

Salah satu tempat adalah PULAU LANGKAWI.

Tempat pelancongan langkawi. Cable car Langkawi terletak di Gunung Mat Chinchang barat laut pulau Langkawi. Pelancongan di Pulau Langkawi. Pasti akan membuat para pengunjung terpesona.

Pelbagai tempat-tempat menarik yang ada di Langkawi untuk anda. Pulau Payar Marine Park Langkawi. Dataran Lang ialah mercu tanda yang paling jelas kelihatan oleh pelawat yang datang melalui jalan laut.

Berikut adalah diantara destinasi pelancongan yang menarik di Langkawi. Ianya sering menerima kunjungan pelawat dari bicycle 2021-03-03T1644100800. Tempat ini merupakan destinasi pelancongan popular untuk aktiviti snorkeling dan diving.

Tempat-tempat Menarik Di Pulau Langkawi. LANGKAWI adalah salah satu daripada daerah Kedah Darul AmanPulau Langkawi ini sebenarnya ialah satu pulau yang terbesar di MalaysiaPulau Langkawi ini telah diberi status bebas cukai pada tahun 1987Pulau yang kaya dengan keindahan alam semula jadi dan lagenda kisah silam telah menampilkan pulau ini sebagai satu tempat yang menarik dan terkenal sebagai tempat pelancongan. Mahsyur dengan cerita lagendannya yang dipengaruhi dengan alam semulajadi yang menakjubkan membuatkan percutian lebih bermakna.

Pelancong tidak akan terlepas dari menjejaki pulau yang terkenal di Malaysia ini dengan tarikan yang menjanjikan landskap semulajadi seperti muara sungai yang mengalir di antara gunung-ganang hutan hujan tropika yang kekal serta tempat-tempat bersejarah. Pantai Cenang Tempat Menarik di Langkawi Untuk Kanak-Kanak. Underwater World Langkawi merupakan salah satu lokasi menarik di Pulau Langkawi yang sentiasa mendapat kunjungan ramai lebih-lebih lagi bagi pengunjung yang ada anak kecil.

Tempat Menarik Di Pulau Langkawi Kedah. Destinasi pelancongan paling menarik di Langkawi pasti membuatkan pelancong teruja untuk menerokainya. Menurut sumber yang kami perolehi dari laman Web Langkawi Development Authority sebanyak 36 juta pelancong yang telah datang melancong di Pulau Langkawi pada tahun 2015.

Taman Agroteknologi MARDI Langkawi merupakan salah satu produk pelancongan yang terkenal di Langkawi. Akuarium seluas 60000 kaki persegi ini merupakan akuarium terbesar di Malaysia yang memuatkan lebih 500 spesies haiwan laut termasuk penguin jerung dan arapaima Amazon gergasi. Tempat shopping di Langkawi ini adalah destinasi percutian yang sangat popular dan wajib pergi jika anda ke Langkawi.

Destinasi pelancongan paling menarik di Langkawi pasti membuatkan pelancong teruja untuk menerokainya. Cable car Langkawi ini mula dibuka kepada umum pada 27 Febuari 2005 untuk memudahkan pelancong tiba ke puncak gunung yang tingginya 713 meter. Sejarah bagi Pulau Langkawi.

Setiap hari 11am 4pm Imej via Foursquare. Lokasinya yang bersebelahan dengan satu lagi tarikan pelancongan di Langkawi yang popular iaitu SkyCab SkyBridge menjadikan aktiviti ini sangat diminati di kalangan pelancong kerana akses yang mudah. Anda boleh meneroka keindahan bawah laut Langkawi disini.

Pulau Langkawi merupakan sebuah destinasi pelancongan yang mempunyai pakej yang lengkap dari segala aspek termasuklah dari segi penginapan tempat menarik membeli belah dan banyak lagi. Tanjung Rhu terletak di sebelah utara Pulau Langkawi dan dinamakan Tanjung Rhu kerana terdapat banyak pokok rhu di sekitarnya Pemandangan yang indah di sepanjang pantainya pasti memukau setiap mata yang memandang. Restoran Kak Yan Nasi Campur.

Menurut sebuah legenda misteri dari 200 tahun yang lalu seorang wanita yang bernama Mahsuri telah. Hanya Pantai Cenang sahaja yang sesuai dikunjungi di malam hari walaupun di Langkawi terdapat banyak pantai yang indah. Jalan Ulu Melaka Kampung Padang Gaong 07000 Langkawi.

Panorama gunung batu kapur zaman geologi Cambrian 500 juta tahun ini memang menarik. Langkawi adalah satu destinasi yang mempunyai tarikannya tersendiri. Ini tempat yang digemari pelancong kerana di dalamnya ada pelbagai produk kraf tempatan seperti ukiran kayu batik anyaman dan seramik.

SkyBridge dan SkyCab yang sinonim dengan Langkawi ini merupakan sebagahagian daripada tarikan di Panorama Langkawi. Malaysia sebuah negera yang bersejarah. CABLE CAR The Cable Car system is the latest tourist attraction for Langkawi and is located at the Oriental Village a theme shopping centre housed in 30s individually designed buildings showcasing Malaysian and Oriental architecture.

One Stop Center disediakan khas untuk usahawan kraf tempatan menjual produk kraf mereka. Aktiviti di sini juga banyak tetamu dapat menikmati sukan pantai seperti memancing berkayak snorkeling dan anda juga boleh mengambil bot ke Pulau Gajah untuk meneroka Gua. Perjalanan menaiki kereta kabel akan membawa pelancong ke Sky Bridge Langkawi antara tarikan tertinggi dengan ketinggian 2300 kaki dari paras laut.

Selain itu Pulau Langkawi juga adalah sebuah pusat peranginan yang mempunyai pantai yang cantik dan indah. Tempat ini amat sesuai untuk keluarga yang mencari tempat percutian menarik di tepi pantai. Dari puncak jambatan ini anda dapat menikmati pemandangan hutan yang memukau berserta dengan air terjun Telaga Tujuh.

Ada tiga bahagian di dalamnya yang mempunyai fungsi masing-masing. Oleh kerana setiap negeri mempunyai sejarah tersendiri dan juga terdapat keistimewaan alam sekitar. Pelancong tidak akan terlepas dari menjejaki pulau yang terkenal di Malaysia ini dengan tarikan yang menjanjikan landskap semulajadi seperti muara sungai yang mengalir di antara gunung-ganang hutan hujan tropika yang kekal serta tempat-tempat bersejarah.

Panorama Langkawi merupakan salah satu lokasi popular bagi pelancong dalam dan luar negara. Terletak berhampiran Jeti Kuah tarikan utama di dataran ini ialah patung seekor helang yang bersedia untuk terbang. Terletak 30 km ke selatan dari pulau utama dan sekitar 45 minit dari jeti Kuah.

Pulau Langkawi juga merupakan salah sebuah tempat percutian menarik di Malaysia yang kaya dengan sejarahnya yang tersendiri dan juga menjadi tumpuan destinasi pelancongan bertaraf dunia. Mengikut cerita lama Langkawi memperolehi namanya daripada helang. Pantai Cenang adalah antara tempat menarik di Langkawi yang mesti pergi banyak aktiviti yang boleh dilakukan oleh kanak-kanak.

Kalau ini kali pertama anda ke Langkawi tarikan yang wajib cuba ialah Cable Car LangkawiAnda juga patut ke Pantai Cenang untuk rasa suasana pantai dan lawat Underwater World LangkawiKalau nak merasa angin tengah laut Langkawi jangan lupa ambil trip Island Hopping atau untuk snorkeling boleh ambil pakej ke Pulau Payar. Terdapat banyak tarikan mesra untuk keluarga dan kanak-kanak seperti Underwater World Langkawi Muzuim Padi dan Kiki Club di Meritus Pelangi Resort dan.


60 Aktiviti Tempat Menarik Di Langkawi 2021 Melancong My


17 Tempat Menarik Di Langkawi Untuk Yang Lengkap 2 Dos Vaksin Covid


60 Aktiviti Tempat Menarik Di Langkawi 2021 Melancong My


Posting Komentar untuk "Tempat Pelancongan Langkawi"