Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Tempat Pelancongan Negeri Sembilan

Pelbagai aktiviti menyeronokkan boleh anda nikmati di Negeri sembilan. Untuk artikel kali ini mari kita terokai majoriti tempat menarik di Negeri Sembilan yang sering menjadi pilihan pelancong dalam luar negeri seperti bukit bukau resort tepi pantai air terjun tempat rekreasi aktiviti menarik untuk team building sebagainya.


Top 25 Negeri Sembilan Attractions 2021 Discover It Now

Keadaan muka bumi di Daerah Jelebu ini kebanyakkannya bukit bukau yang juga unjuran penghujung Banjaran Titiwangsa.

Tempat pelancongan negeri sembilan. Banyak permainan seru yang akan memanjakan waktu bercuti anda ketika berada di di Extreme Park PD ini. Lihat Penginapan Terbaik di Negeri Sembilan. Negeri Sembilan terdiri daripada 7 buah daerah.

Terletak di Hutan Simpan Pasoh. Negeri-negeri di bawah jajahan Johor telah membebaskan diri daripada kerajaan Johor termasuklah Negeri Sembilan. Hanyalah 18 km dari Rembau Muzium Replika Astana Raja Melawar adalah sebuah binaan dengan gaya tradisional Negeri Sembilan yang terletak di atas tapak asal Istana Raja Melawar.

Tempat menarik yang boleh dilawati di Negeri Sembilan juga banyak. Ia terletak di bahagian Utara kira-kira 20 kilometer dari Bahau dan kawasan ini mula dimajukan pada 1986. No 50 Jalan KU 5 Pusat Komersial Universiti 70300 Seremban Negeri Sembilan No325G Jalan Bandar Senawang 17 70450 Seremban Negeri Sembilan.

24 Destinasi Percutian Popular Aktiviti-Aktiviti Menarik di Port Dickson Negeri Sembilan. Bukan sahaja negeri yang kaya dengan adat tetapi juga ia sebuah negeri yang memiliki banyak tempat-tempat menarik untuk dikunjungi. Tak hairan lah kan jika penduduk dan pelancong luar Negeri Sembilan ni kerap datang singgah dan berkunjung ke sini setiap kali musim cuti.

Disamping itu pada tahun 1773 pula merupakan permulaan dalam pembentukan kerajaan Negeri sembilan apabila orang Minangkabau di Rembau Sungai Ujong dan Naning mengambil kesempatan untuk menjemput seorang anak raja iaitu Raja Melewar dari Pagar. Rembau adalah sebuah bandar atau daerah yang terletak di Negeri Sembilan Malaysia. Negeri Sembilan popular dengan tempat bernamaPort Dickson.

Lembaga Pelancongan Negeri Sembilan. Pine Dine Restaurant and Café. Masjid yang juga merupakan yang terbesar di Negeri Sembilan ini dapat memuatkan sehingga 5000 jemaah pada satu-satu masa.

Ia merupakan tempat menarik di Port Dickson yang wajib anda kunjungi. Nikmati keseruan bercuti bersama kawan-kawan dengan mengunjungi di Extreme Park PD di Negeri Sembilan. Senarai Tempat Menarik di Rembau dan Aktiviti Yang Boleh Anda Lakukan di Daerah Beradat Ini.

Cukup happening dengan aktiviti pantai seperti mandi manda berkelah banana boat para sailing ATV dan lain-lain. Antara lokasi yang popular dikalangan pelancong ialah taman rekreasi air terjun alam semulajadi tempat bersejarah warisan budaya dan senibina taman tema serta beberapa kawasan pantai. Antara destinasi pelancongan yang sangat popular di Negeri Sembilan sudah semestinya Pantai Port Dickson.

Adat dan budaya Minangkabau serta pertuturan dialek yang aneh telah mewujudkan suatu keunikan yang ada pada masyarakat Negeri Sembilan. Pantai Teluk Kemang sudah tidak asing lagi bagi industri pelancongan di Negeri Sembilan. Untuk cerita Vainz kali ni Vainz nak fokuskan keindahan dan tarikan pelancong yang terdapat di Jelebu Negeri Sembilan.

Tempat menarik di Negeri Sembilan 1. Diwakafkan oleh Tan Sri Abd Rashid Hussain pengasas syarikat perbankan Kumpulan RHB masjid indah ini siap. Setiap daerah ada tempat-tempat menarik yang anda kunjungi.

Begitu juga dengan pelancongan dan tarikan yang ada di Negeri Sembilan. Aktiviti hiking amat popular di sini. Untuk ke Rembau anda biasanya boleh melalui jalan lebuh raya dari.

Tarikan pelancongan lain yang ada di negeri ini ialah makanan tempatan dan tempat membeli-belah. Hutan Lipur Serting Ulu adalah satu daripada pelbagai tempat menarik di daerah Jempol Negeri Sembilan yang wajar dilawati. Negeri Sembilan adalah sebuah negeri yang mengamalkan Adat Perpatih.

Cukup happening dengan aktiviti pantai seperti mandi manda berkelah banana boat para sailing ATV dan lain-lain. Ini juga menjadikan Negeri Sembilan sebagai sebuah negeri yang unik di Malaysia. Untuk negeri yang berikutnya saya memilih Negeri Sembilan negeri yang kaya dengan adat dan warisan tersendiri terutama dengan adat dan budaya Minangkabau.

Port Dickson adalah destinasi yang paling dekat untuk anda terokai dari KL sekiranya ingin mencari resort menarik tepi pantai seperti Lexis Hibiscus Port Dickson Grand Lexis PD Corus Paradise PD Kelana Beach Resort banyak lagi. 600 pm 1100 pm Seremban 3Tutup Hari Rabu 300 pm 1100 pm SenawangBuka Setiap Hari No tel. Tahukah anda Daerah Rembau ini terletak kira-kira 25 km ke selatan dari ibu negeri Seremban.

Jelebu Negeri Sembilan dan berdekatan dengan Felda Pasoh 4 Senarai Tempat Menarik Daerah Kuala Pilah Taman Eko Rimba Ulu Bendul Ulu Bendul Recreational Forest Jabatan Perhutanan Negeri Sembilan Blok C Tingkat 4 Kompleks Setiausaha Kerajaan 70503 Seremban Negeri Sembilan. Terletak di kawasan terpencil di Jelebu taman ini adalah tempat perlindungan semula jadi yang indah dengan banyak aktiviti untuk dilakukan seperti trekking mendaki gunung dan meneroka gua. Selain kawasan ini strategik Negeri Sembilan juga mempunyai banyak tempat-tempat percutian yang popular seperti pantai air terjun bukit-bukau dan juga kawasan rekreasi yang sesuai untuk seisi keluarga.

Tempat menarik di Negeri Sembilan yang bisa membawa percutian anda dan kawan-kawan terasa menyenangkan dengan mengunjungi Extreme Park PD. Tempat bersejarah pantai pulau kehijauan hutan semuanya terdapat di Negeri Sembilan. Ia merupakan tempat menarik di Port Dickson yang wajib anda kunjungi.

Pantai Teluk Kemang sudah tidak asing lagi bagi industri pelancongan di Negeri Sembilan. Namun selain daripada Port Dickson banyak lagi tempat menarik yang terdapat di Negeri Sembilan untuk anda lawati. Ianya juga telah menjadi tempat menarik di Jempol Negeri Sembilan.

017 317 5800.


50 Tempat Menarik Di Negeri Sembilan Edisi 2021 Paling Popular


59 Tempat Menarik Di Negeri Sembilan 2021 Jom Bercuti Ke Negeri Beradat


59 Tempat Menarik Di Negeri Sembilan 2021 Jom Bercuti Ke Negeri Beradat


Posting Komentar untuk "Tempat Pelancongan Negeri Sembilan"